سفارش تبلیغ
صبا ویژن

* ظهورِ منجی *

 

                                میلاد حضرت زینب (س)

بهترین و جدیدترین خدمات وبلاگ نویسان جوان                www.bahar22.com


نوشته شده در شنبه 90/1/20ساعت 7:21 عصر توسط * ظهور منجی * نظرات ( ) |


از یک سو می دانیم که در دوران غیبت، هیچ یک از احکام اسلام تعطیل نشده و باید تا آمدن امام عصر (علیه السلام) به همه ی آن چه اسلام از ما خواسته است، عمل کنیم و از سوی دیگر می دانیم که امکان دسترسی به امام معصوم (علیه السلام) و فرا گرفتن مستقیم احکام دین از ایشان برای ما وجود ندارد.

در این شرایط آیا دست روی دست بگذاریم و به هیچ یک از احکام اسلام عمل نکنیم،یا به هر آن چه خود احتمال می دهیم درست باشد، عمل کنیم؟ قطعاً هیچ یک از این دو راه ما را به مقصود نمی رساند. اما آیا امامان معصوم (علیهم السلام) فکری برای شیعیان خود در زمان غیبت کرده اند؟

در پاسخ باید گفت: ائمه (علیهم السلام)، تکلیف ما را در زمان غیبت و عدم دسترسی به امام معصوم مشخص کرده و به ما امر فرموده اند که به فقهای جامع الشرایط مراجعه کنیم.

چنان که امام عصر (علیه السلام) در یکی از توقیعات خود در پاسخ اسحاق بن یعقوب می فرماید: ....و اما در رویدادهایی که پیش می آید، به راویان حدیث ما مراجعه کنید، زیرا آن ها حجت بر شما هستند و من حجت خدا بر ایشان.

چنان که می دانید در طول 69 سال غیبت صغری، (از سال 260 تا 392 ه ق) چهار تن از بزرگان شیعه به عنوان نائب خاص، واسطه ی بین امام مهدی (علیه السلام) و امت بودند.

آن ها پرسش های علما و بزرگان شیعه و حتی برخی از مردم معمولی را با آن حضرت مطرح می کردند و ایشان نیز پاسخ آن ها را می دادند. اما با پایان یافتن دوران غیبت صغری و آغاز غیبت کبری، دیگر کسی به عنوان نائب خاص معرفی نشده و مردم موظف شدند برای یافتن پاسخ پرسش های دینی خود به راویان احادیث اهل بیت (علیهم السلام) که همان فقهای جامع الشرایط بودند، مراجعه کنند.

از آن زمان به بعد، فقها به عنوان نواب عام امام عصر (علیه السلام) مطرح شدند و رسالت هدایت شیعه را در عصر غیبت بر عهده گرفتند. بنابراین بر همه ی منتظران امام عصر (علیه السلام) لازم است که بنا به فرموده ی امامان خود، با پیروی از فقها و مجتهدان واجد الشرایط، اعمال دینی خود را انجام دهند. در زمینه ی امور اجتماعی و سیاسی نیز وظیفه ی مردم، اطاعت از فقیهی است که از سوی بزرگان شیعه به عنوان «ولی فقیه» انتخاب شده است.

                                               ولایت فقیه


نوشته شده در سه شنبه 90/1/9ساعت 5:16 عصر توسط * ظهور منجی * نظرات ( ) |

 

قال رَسُولُ اللّهِ - صلی الله علیه وآله -:

اَوْصانی رَبّی بِتِسْع: اَوْصانی بِالاْخْلاصِ فِی السِّرِّ وَ الْعَلانِیَةِ، وَ الْعَدْلِ فِی الرِّضا وَ الْغَضَبِ، وَ الْقَصْدِ فِی الْفَقْرِ وَ الْغِنی، وَ اَنْ أعْفُوَ عَمَّنْ ظَلَمَنی، وَ أعطِیَ مَنْ حَرَمَنی، وَ أصِلَ مَنْ قَطَعَنی، وَ اَنْ یَکُونَ صُمْتی فِکْراً، وَ مَنْطِقی ذِکْراً، وَ نَظَری عِبْراً..


رسول خدا - صلی الله علیه و آله - فرمودند:

پروردگار متعال، مرا به 9 چیز سفارش نمود: اخلاص در آشکار و پنهان، دادگری در خشنودی و خشم، میانه روی در نیاز و توانمندی، بخشیدن کسی که در حقّ من ستم روا داشته است، کمک به کسی که مرا محروم گردانده، دیدار خویشاوندانی که با من قطع رابطه نموده اند، و این که خاموشیم اندیشه و سخنم، یادآوری خداوند; و نگاهم عبرت و پند باشد..

                                           پیامبر


نوشته شده در یکشنبه 90/1/7ساعت 4:34 عصر توسط * ظهور منجی * نظرات ( ) |

<      1   2   3      >

Design By : Pichak