سفارش تبلیغ
صبا ویژن

* ظهورِ منجی *

حدیث 1

هفت فتنه ای که نبی مکرم (ص) بیان فرمودند:

عبدالله بن مسعود از عبدالله بن عباس نقل کرده که رسول خدا (ص) فرمود: «شما را از هفت فتنه که بعد من واقع خواهد شد بر حذر می دارم:

فتنه ای که از مدینه به سوی شما می آید، فتنه ای در مکه، فتنه ای که از یمن خواهد آمد، فتنه ای که از مشرق و به شهر شام رو می آورد، فتنه ای که از غرب می آید و فتنه و آشوبی که از شام بیرون می آید، و این همان فتنه ی سفیانی است».

در ادامه ابن مسعود چنین گفت: « گروهی از شما اولین فتنه را درک می کند و عده ای از مسلمانان آخر آن را خواهد دید».

ولید بن عباس بیان می کند :« فتنه ی مدینه از طرف طلحه و زبیر بود، فتنه ی مکه از جانب پسر زبیر بود، فتنه ی یمن نیز از سوی (یکی از خارجیان) است، و فتنه ی شام از طرف بنی امیه، و اضافه کرد که من منشأ آن هستم». (منظورش همان طائفه بنی العباس بود که از نسل او بودند زیرا حکمرانی آن ها از سمت مشرق شکل گرفت).

                              فتنه


نوشته شده در پنج شنبه 89/11/21ساعت 1:57 عصر توسط * ظهور منجی * نظرات ( ) |

مالک اشتر برخاست و عرض کرد:

ای امیرالمؤمنان چه وقت قائم از فرزندان شما قیام خواهد کرد؟

حضرت فرمود: وقتی که باطل و پست پیشرفت کند، و راستی و حقیقت ها سبک و خوار شود و می رسد آنچه باید برسد و پشت ها سنگین شود از ستم ها و فشارها و گناهان، کارها به هم دیگر نزدیک شود (شاید منظور مغازه ها باشد چون در جایی آمده بازارها نزدیک هم باشد که الان می بینیم خیلی از مغازه ها نزدیک هم و یک شکل و یک کار می کنند) و آشکار می شود خبرها و صورت مالکان به خاک مالیده می شود، و صاحبان ممالک به بدی رفتار کنند و هلاک شونده هلاک شود، و چاه ها و قنات ها خشک شود و از اطاعت امام عادل بیرون روند.

و سختی ها و کینه ها زیاد شود و و عمرها کوتاه گردد و مردم سرگردان و متحیر گشته و از بسیاری از فتنه ها و فکرهای بد به خروش آیند. غوغای گرگ ها و خارپشت ها بلند گردد و موج ها بجنبند (شاید منظور موج ها صدای فتنه گران است که به وسیله ی تلویزیون و ماهواره و رادیوها و... که فتنه گری کنند) و حج گزاران ناتوان شوند (یعنی یا حج ممنوع شود و یا این که نگذارند مردم به راحتی حج به جا آورند همین طور که اکنون وهابیت شیعیان را آزار می دهد.)

و آشفتگی برسد، و جنگ ها شدت یابد و اختلاف در اعراب افتد و طلب و بازجویی سخت شود، و عقب نشینی کنند ترسندگان، و وام ها مطالبه شود، و اشک ها بریزد و مغبون فریب خورد، و شادی نشاط از بین مردم رخت بربندد و شورشیان شورش نموده و سم پاشی کنند، (شاید منظور منحرف نمودن افکار اعتقادات باشد) و جست و خیز کنندگان هجوم آورند، و هواهای نفسانی مختلف و زیاد شود، بلاها عظیم گردد و شکایات شدید و زیاد شود.

دعواها و کینه ها طولانی شود و متجاوز از حد خود تجاوز کند، و خشم کننده خشم کند. قتال و جنگ زیاد شود و تاخت و تاز کنند، سخت کیرندگان و طعن زنندگان در دین شدید و حاضر جواب شوند، بیابان ها غبارآلود شده (یا در اثر جنگ و خشکسالی و...) و سلاطین به صدا در آیند، و زمین در اثر زلزله ها بلرزد.

حدود الهی معطل شود و امانت ها ضایع گردد و خیایت ظاهر شود و محافظه کار بترسد و خشم زیاد و شدید شده و مرگ مردم را بترساند. پسر خواندگان بلند شوند و بنشینند دوستان و اطرافیان حاکمان تسلط یافته و خوبان ذلیل شوند، ثروتمندان پلید شوند و اشقیاء به آرزوی خود برسند، دانشمندان مایل به کجی شوند و کارها مشتبه شود و مردم در کارها درمانده گشته و وامانده گردند.

اکثر مردم حریص و بخیل گردند و راحتی از مردم گرفته شود. انسان ها در پرخوری شتاب کنند و مردم از شدت ناراحتی سر در گریبان ببرند و مرد ترسناک گریزان شود و اوضاع تیره و تاریک شود و دور کننده دور کند و جستجو کننده جستجو کند و کوشش کننده کوشش کند و رنج اندازنده دیگران را به مشقت اندازد و خشم گیرنده خشمگین گردد.

خون ها به راحتی و رایگان و باطل ریخته شود و انسان کینه ورز به تندی پیغام دهد از شهری به شهری و فزونی خواه فزونی یابد و قبیله ها پراکنده شوند و شماتت کنندگان یکدیگر را سرزنش کنند و پیرمرد به سختی افتد، شکسته شونده شکسته گردد و خشم آلود، غمگین و پشیمان شود.

و کوشش ها زیاد اما اموال بی برکت شوند، شخص کوشش کننده رنج بسیار کشد.

قسم به ستاره ی زحل که قرآن را زینت کنند، و سرخ کرده شود خان ها ، در آن هنگام سرطان به تسدیس رسد (منزل اول از منازل ماه)، و زبرقان به تربیع رسد، و حمل به تثلیث رسد، و زحل به خانه سهم رسد (یعنی به حال مقارنه رسد)، و هر چیزی که به سوی چیزی باز گردد ناپدید شود و بیابان های میان مکه و بصره ممنوع شود، و حکم ها و اندازه ها ثابت شود و نشانه های ده گانه کامل شود و زهره به تسدیس رسد، و سختی مردم را فراگیرد، و ظاهر شود پهن بینی ها ( مراد ترک های بنی قنطوراء باشند که از سمت مشرق آیند) و کوتاه قدان درشت هیکل به توهم افتند(مقصود چینی ها باشند) و برتری یابند بر اینان مردمان خوب (شاید مراد سید حسنی باشد که به آن ها غالب شوند).

در آن زمان زن های آزاد را معیوب کنند و جزیره ها را مالک شوند و خراسان را ویران کنند (احتمالاً مراد کل ایران باشد چون در لغت عربی در صدر اسلام به ایران خراسان می گفتند)، و خراب کنند قلعه و حصارها را و آن چه پنهان و حفظ شده آشکار شود و شاخه را قطع کنند و عراق را بگشایند و در دشمنی سرعت بگیرند به سبب خونی که ریخته شود، پس در آن زمانه همواره منتظر خروج مهدی (عج) باشید.

                   قیام قائم

 


نوشته شده در پنج شنبه 89/11/21ساعت 1:32 عصر توسط * ظهور منجی * نظرات ( ) |

به پایت ریختم اندوه یک دریا زلالی را
بلور اشک ها در کاسه ماه هلالی را
چمن آیینه بندان می شود صبحی که بازآیی
به وقتش فرش راهت می کنم گل های قالی را

ادامه مطلب...

نوشته شده در سه شنبه 89/11/19ساعت 2:53 عصر توسط * ظهور منجی * نظرات ( ) |

<      1   2   3   4   5   >>   >

Design By : Pichak