سفارش تبلیغ
صبا ویژن

* ظهورِ منجی *

 

در حکومت حضرت مهدی (علیه السلام) که مردم به اطاعت خداوند روی می آورند و بر فرمان حجت خدا گردن می نهند، دیگر دلیلی ندارد که زمین و آسمان از برکاتش بر بندگان خدا مضایقه کنند.

از این رو، باران های موسمی شروع به باریدن می کند، رودخانه ها پر آب می شود، زمین ها حاصل خیز می گردد و کشاورزی شکوفا می شود، بیابان های مانند مکه و مدینه که هرگز سبزی را به خود ندیده است به یک باره به نخلستان تبدیل می گردد و دامداری گسترش می یابد.

اقتصاد جامعه شکوفا گشته، فقر و تنگدستی رخت بربسته، آبادانی همه جا به چشم می خورد و بازرگانی رونقی شایان توجه می یابد.

حضرت مهدی (ع) علاوه بر برکت های زمینی و آسمانی، با تقسیم اموال، بخشش دارایی ها، ریشه کن کردن فقر ، رسیدگی به محرومان و مستضعفان، رفاه اجتماعی را به ارمغان می آورد.

عمران و آبادانی، گسترش کشاورزی و دام پروری و رونق بازرگانی از سایر کارهای حضرت است که به شکوفایی اقتصاد جامعه می انجامد. حل مشکلات اقتصادی در رأس برنامه های حضرت مهدی (ع) است و مهم ترین اقدامات وی، مباح اعلام کردن بهره وری شایسته و عادلانه و سازنده از مواهب و نعمت هایی که خداوند برای انسان پدید آورده است.

نیز اعطای آزادی های گوناگون در امور اقتصادی و اجتماعی و صنعتی، بر اساس حق و عدالت اسلامی و هم چنین بهره وری از مواهب و امکانات و نیروهای طبیعت و میدان دادن به مغزها و اندیشه های توانا و سازنده و مبتکر است.

                                                 اقتصاد در عصر ظهور


نوشته شده در چهارشنبه 89/12/18ساعت 12:38 عصر توسط * ظهور منجی * نظرات ( ) |

اگر به چشم من آیی سپیده خواهد شد

سحر به یمن تو، ای نور! دیده خواهد شد

فضای باور من در هوای آمدنت

پر از طراوت سیب رسیده خواهد شد

من آنچه با تو نگفتم ز تشنه کامی ها

به وقت بارش باران شنیده خواهد شد

کنار پرسش امید خویش می مانم

طلوع مهر تو فردا دمیده خواهد شد؟

حجاب چهره ی خورشید با حضور شما

به تیغ صاعقه یک شب دریده خواهد شد

گل سپید اجابت ز فیض آمدنت

ز باغ سبز مناجات چیده خواهد شد

کدام جمعه بگو از میان این ایام

برای آمدنت برگزیده خواهد شد؟

              جمعه ی انتظار


نوشته شده در سه شنبه 89/12/17ساعت 11:46 عصر توسط * ظهور منجی * نظرات ( ) |

 

انتظار مثبت، نقطه ی مقابل انتظار منفی است. این گروه معتقدند: ظهور حضرت مهدی (علیه السلام) حلقه ای است از حلقه های مبارزه ی اهل حق و باطل که به پیروزی اهل حق منتهی می شود.

سهیم بودن یک فرد در این سعادت، موقوف به این است که آن فرد عملاً در گروه اهل حق باشد. در روایت آمده است: «یملاءالله به الأرض قسطاً وعدلاً بعد ما ملئت ظلماً و جوراً»؛ خداوند، زمین را پر از عدل و داد می کند، پس از آن که از ظلم و جور پر شده باشد.

در این حدیث، تکیه بر روی ظلم شده و سخن از گروه ظالم است که مستلزم وجود گروه مظلوم است و می رساند که قیام مهدی (ع) برای حمایت مظلومانی است که استحقاق حمایت دارند.

شیخ صدوق روایتی از امام صادق (ع) نقل می کند مبنی بر این که، این امر تحقق نمی پذیرد، مگر این که هر یک از شقی و سعید به نهایت کار خود برسد. پس سخن در این است که گروه سعدا و اشقیا هر کدام به نهایت کار خود برسند، سخن در این نیست که سعیدی در کار نباشد و فقط اشقیاء به منتها درجه ی شقاوت برسند (که در انتظار منفی آمده است).

از نظر روایات اسلامی در مقدمه ی قیام و ظهور امام (علیه السلام)، یک سلسله قیام های دیگر از طرف اهل حق صورت می گیرد. آن چه به نام قیام یمانی قبل از ظهور بیان شده است، نمونه ای از این سلسله قیام هاست.

پس «انتظار مثبت»، انتظاری است که در آن، هر فرد نسبت به خود و جامعه مسؤول است. این انتظار، تعهد آفرین و تحرک بخش است و نوعی عبادت شمرده می شود.

                                        انتظار مثبت


نوشته شده در دوشنبه 89/12/16ساعت 12:42 عصر توسط * ظهور منجی * نظرات ( ) |

<      1   2   3   4   5   >>   >

Design By : Pichak